DOMÍNGUEZ CABALLERO, SUSANA / MENÉNDEZ CAMARENA, PILAR / MORENO BECERRIL, MARIA DEL VAL
1. Per a començar l'aventura,Alguna cosa desperta la nostra atenció... Un missatge, unes fotos o un objecte ens conviden a descobrir este lloc increïble.2.Què sabem?És el moment de recordar tot el que sabem, de formular hipòtesis i d'expressar les nostres idees i opinions sobre este lloc. Les vols conéixer?3. Entre tots, decidim què mésvolem saber sobre el pol Nord. Estem a punt de convertir-nos en grans exploradors.4. Busquem informacióÉs el moment de buscar informació amb la meua família i de compartir-la amb els companys. Quant podem aprendre!5. InvestiguemAprofundim en tot allò que ens interessa i compartim els aprenentatges. Observem, experimentem i reflexionem.6. Arribem a la metaAconseguim el nostre objectiu! És el moment de comunicar i exposar als altres tot el que hem descobert al llarg del projecte.7. Què he aprés i com ho he fet?Vaig prenent consciència de la meua manera d'aprendre i conec les meues possibilitats. El mestre observa i registra com aprenc i com em relacione.
Els nous projectes Explora d'SM presenten una innovadora aposta metodològica basada en el descobriment i l'aprenentatge significatiu, manipulatiu i vivencial. Faciliten l'aprenentatge de tots els alumnes, tenint en compte les seues característiques personals i la seua manera única d'aprendre i de conéixer el món. Els Projectes Explora potencien la iniciativa dels alumnes, la seua participació activa i la seua capacitat d'autogestió, perquè siguen els verdaders protagonistes del seu procés d'aprenentatge. Estes són les claus d'Explora: * Aprenentatge basat en la comprensió * Educació emocional * Intel·ligències múltiples * Aprenentatge cooperatiu