COR GOST, MARIA PILAR
Quadern 1Capítol La sopa de pedresComprensió escritaExpressió escrita Anàlisi d'un text instructiu i redacció d'instruccions aplicant el que s'ha observatComprensió i expressió oral Aplicació d'instruccions per situar imatges en relació amb unes altres (davant de,a l'esquerra de, etc.)Fonètica i ortografia L'inici al reconeixement del so obert, tancat i neutre de la e Reconeixement dels dos sons de la erra, simple i vibrant, encetat a primer Inici a l'ús r /rr en qualsevol posició del mot, d'acord amb la normativa exclusiva d'aquest programa L'Inici al reconeixement del so obert i tancat de la o Ús de la majúscula en els noms de persones i llocs Dictat d'ortografia tractadaGramàtica Presentació i pràctica de l'oració condicional Lèxic Deducció i comprensió de frases fetes relacionades amb el conte inicialLectura eficaçQuadern 2Capítol La missió del colibríComprensió escritaExpressió escrita Invenció de l'argument d'una historieta muda i escriptura del diàleg enles seves bafarades Escriptura del mateix diàleg fora de les bafarades, utilitzant el guió davant la parla dels personatgesComprensió i expressió oral Planificació i representació d'un diàleg Escolta i valoració de les intervencions anteriorsFonètica i ortografia Separació de mots en síl·labes Pràctica en l'ús r /rr Els sons de la e i de la oLèxic Comprensió i ús de la derivacióGramàtica Distinció d'oracions completes i incompletes La concordança dels elements de l'oració Ús de connectorsLectura eficaçQuadern 3Capítols La tortuga, el caiman i l'hipopòtamComprensió escrita Expressió escrita Escriptura d'una narració curta a partir d'una llista d'idees, i adjudicació del títol que lasintetitza..Fonètica i ortografia Presentació dels grups consonàntics br /bl Dictat de frases amb l'ortografia treballada fins al momentLèxic Compleció de frases fetes relacionades amb el conte inicialGramàtica Inici a la deducció i detecció del gènere dels noms: masculí i femeníPuntuació Inici a la comprensió i ús de la coma per enumerarLectura eficaç..Quadern 4Capítols Mawu i els seus fills Comprensió escrita Expressió escrita Anàlisi d'una notícia Elaboració d'una notícia utilitzant el que s'ha après en l'anàlisiComprensió i expressió oral Detecció de personatges segons la seva definició Dictat de dibuixos. Realització dels dibuixos plasmant els elements dictatsFonètica i ortografia Breu presentació del so xeix i de les seves grafies x /ix Continuació de la comprensió i ús de la ela apostrofada, iniciada a primer Recordatori de l'ortografia arbitrària senzilla vista fins al momentLèxic Formació i ús de mots diminutius i augmentatiusGramàtica Relació causal: ús del connector perquèPuntuació Inici a la comprensió i ús del punt i seguit Lectura eficaçQuadern 5Capítol El pet volador Comprensió escrita Expressió escrita Detecció del fil argumental d'una historieta desordenada Narració de la història anterior, adequada a les il·lustracionsFonètica i ortografia Nova presentació, després de la de primer, de l'alternança c /qu amb el so [K] Inici a la distinció fonètica del so gutural ca, co, cu, que, qui en relació amb el del palatal ce, ci. Inici, també, a la distinció gràfica d'ambdós grups per memòria visual Pràctica de la majúscula en els noms propis i a l'inici de les frasesGramàtica Coordinació i inserció de frases Deducció de la relació causal i adversativa , i ús de les conjuncions perquè i peròLectura eficaçQuadern 6Capítols Els dos sastresComprensió escritaExpressió escrita Invenció de la història que suggereixen una sèrie d´escenes, representades per unes imatges que guarden una relació lògica Escriptura de la història anterior, observant l'estructura narrativa: com comença, què passa, com acabaComprensió i expressió oral Invenció i explicació d'una història suggerida per una sèrie d'escenes, representades per unes imatges que aparentment no guarden relació Invenció i explicació d'una història com l'anterior, a partir de la compleció de la sèrie de dibuixos que simbolitzen cada escenaFonètica i ortografia Presentació de mots usuals que s'escriuen amb b i v. Inici al desenvolupament de memòria visual per retenir-los Joc: ús de les grafies c /qu amb el so [K]Lèxic Deducció i ús de la polisèmiaGramàtica Inici a la deducció i detecció del nombre dels noms: singular, pluralPuntuació Pràctica de la coma d'enumeració i del punt i seguit, en textos curts i fàcilsLectura eficaçQuadern 7Capítol La padrina Pepa i el refredatComprensió escrita Expressió escrita Redacció d'una descripció, emprant els aprenentatges adquirits en les anàlisis de diversos exemples Comprensió i expressió oral Planificació i narració d'un conte amb el suport de les seves il·lustracions. Síntesis de les narracions escoltades mitjançant l'adjudicació de títols Valoració de les actuacions anteriors, seguint acords prefixatsFonètica i ortografia Presentació de les formes impersonals del verb haver-hi: hi ha / hi havia Pràctica dels sons i grafies r /rr Lèxic Vocabulari d'adjectius basats en el conte inicialGramàtica Observació del fet que una qualitat atribuïda a un nom n'exclou d'altres Ús dels temps del verb per deducció Quadern 8Capítol El soldà, el formatge i els ratolinsComprensió escritaExpressió escrita Observació i ús de la concreció en la definició d'objectesComprensió i expressió oral Localització de personatges segons les accions que expressen (Qui és qui) Adquisició de noves estructures sintàctiques, explicant les imatges que representen tres accions consecutives temporals Fonètica i ortografia Distinció, encetada a primer, entre el so gutural ga, go, gu, gue, gui i el palatalja, jo, ju, ge, gi. Continuació, també, de la distinció gràfica dels dos grups per memòria visualGramàtica Ús senzill dels temps del verbPuntuació Pràctica del punt i seguit en posicions molt clares.Lectura eficaçQuadern 9Capítol L'invisible TonetComprensió escritaExpressió escrita Elaboració d'una carta aplicant el que s'ha après en l'anàlisi d'un exempleComprensió i expressió oral Recitació de poesia Valoració de les actuacions Detecció d'elements d'un dibuix atenent les definicions que els descriuenFonètica i ortografia Inici a la distinció entre el so sonor i sord de la essa Inici al coneixement de les grafies amb què s'escriu el so sonorObservació i escriptura de mots senzills que les duenInici al coneixement de les quatre grafies amb què s'escriu el so sord.Coneixement i escriptura de mots usuals que les duen Lectura eficaç
Un mètode d'ensenyament de la llengua gestat, aplicat i comprovat a les aules. Inclusiu i motivador, basat en metodologies d'aprenentatge actives. Amb una proposta de suport i acompanyament als mestres.Cada curs està organitzat en un pack de quaderns:Batecs de llengua. 1r Primària: 9 quaderns.Batecs de llengua. 2n Primària: 9 quaderns.Batecs de llengua. 3r Primària: 6 quaderns.Batecs de llengua. 4t Primària: 6 quaderns.Batecs de llengua. 5è Primària: 5 quaderns.Batecs de llengua. 6è Primària: 5 quaderns.