LA XARXA AMOROSA PER EDUCAR

LA XARXA AMOROSA PER EDUCAR

LES IDEES CLAU DE LA PEDAGOGIA SISTÈMICA MULTIDIMENSIONAL

TRAVESET VILAGINÉS, MERCÈ / PERELLADA ENRICH, CARLES

18,80 €
IVA incluido
Editorial:
OCTAEDRO
Fecha de edición:
01/07/2014
Materia
FORMACIÓN
ISBN:
978-84-9921-588-4
Páginas:
200
Idioma:
Castellano
Encuadernación:
fresado
18,80 €
IVA incluido
Añadir a favoritos

Pròleg. L?ofici de l?amor
PART 1. La visió sistèmica, multidimensional i evolutiva
Presentació. Ensenyem on està la força per viure
1. Pedagogia sistèmica multidimensional, una pedagogia holística i humana que ens fa evolucionar com a éssers conscients
2. La xarxa amorosa per educar: sistemes, context i ubicació
3. Ecosistemes educatius, la clau dels bons mutualismes i dels climes educatius saludables
PART 2. Línies estratègiques per a un sistema educatiu sistèmic i multidimensional
Presentació
1. Objectius per la construcció d?una xarxa de sistemes en connexió per a una educació sistèmica i multidimensional (famílies, escola, comunitat, administració)?
2. Organització i gestió de centres educatius des de la pedagogia sistèmica multidimensional
3. La relació família-escola, un repte per a l?educació del futur
4. La tutoria des de la visió sistèmica multidimensional
5. L?autoritat amorosa, un lideratge sistèmic i enfortidor de tots els agents educatius
L?autoritat amorosa i el lideratge des de la visió sistèmica
PART 3. Eines de cohesió dels centres educatius
Presentació
1. Els vincles generacionals i la seva influència en la cohesió dels equips, la relació amb les famílies i amb l?alumnat
2. Contes, relats i metàfores de la vida a les escoles
Bibliografia
Revistes amb perspectiva sistèmica (Xarxa de Pedagogia Sistèmica de Catalunya)

Els principis que aporta la pedagogia sistèmica multidimensional contribueixen a humanitzar l?educació, a unir la ment i el cor, a dignificar les arrels i la identitat de totes les persones, a enfortir i ordenar la complexitat de vincles perquè cadascú estigui en el seu lloc, i a fer possible que les noves generacions puguin desenvolupar al màxim les seves potencialitats.
L?aplicació de les aportacions de la visió sistèmica al marc educatiu obre la porta a un nou paradigma pedagògic que possibilita als docents mirar la realitat educativa com un tot, vinculant els sistemes familiars, socials, culturals i històrics, i espirituals, i d?altra banda veure com això influeix, repercuteix i està en la base dels processos d?ensenyament-aprenentatge.
Ara ja sabem que l?ésser humà està constituït per una xarxa immensa de complexitats neuronals, sensorials, psíquiques, socials i espirituals que s?estan afectant contínuament. Tant la física moderna com la neurociència i la biologia, per citar només alguns camps de la ciència, mostren descobertes que van en aquesta direcció.
La pedagogia sistèmica multidimensional posa la mirada en el desenvolupament de la consciència, la interioritat i la complexitat de dimensions vinculars transgeneracionals, intergeneracionals, intrageneracionals i interpersonals, i en com la inclusió d?aquesta informació omple de sentit l?aprenentatge i vincula el ser, el pensar, el sentir i el fer.
Aquesta educació inclou la raó i la intuïció, escolta el cos, les emocions, els sentits i significats de cada persona, és creadora d?una xarxa de nous sabers, i implica la comprensió d?una realitat interconnectada i complexa. Visualitza un currículum multidimensional i transdisciplinar significatiu, que ens ajuda a agrair el passat i allò sagrat que porta a l?ànima cada persona, per gaudir del present i obrir-nos al futur amb èxit.
En aquest llibre es presenten els fonaments de tot plegat i algunes eines per portar-ho a la pràctica.

Artículos relacionados

  • CÓMO DESPEGAR EN LOS ESTUDIOS
    MIGUEL COBOS
    Consigue resultados 10 veces mejores en los estudios¿Te cuesta ponerte a estudiar y cuando lo haces te distraes fácilmente? ¿Hay alguna asignatura que se te hace bola? ¿Piensas incluso que no vales para los estudios? Repetir y repetir hasta memorizar no funciona: te tiras un montón de horas y se hace muy aburrido. Estudiar no es una fiesta, pero puede ser llevadero. El mundo ha...
    En stock

    17,90 €

  • APRENDIZAJE BASADO EN PROYECTOS
    GARCIA, OLGA / GALINDO, ENRIQUE
    La enésima revolución educativa tiene como fin la producción del ciudadano emprendedor que, voluntariamente, se someta a las exigencias del mercado neoliberal; ese hombre del siglo XXI que entiende su vida como un proyecto de inversión que reformula y precariza a demanda de la economía. Aniquilada la ciudadanía en favor del emprendimiento, la escuela ha de ser reconvertida en u...
    En stock

    16,00 €

  • EL ARTE DE SER PADRES
    NAVARRO VERA, MIREIA
    PADRES CONSCIENTES, HIJOS SANOS Y RESILIENTES "El arte de ser padres" nos propone un modelo de crianza para nuestros hijos basado en la educación consciente, que aporta un enfoque mucho más integral y otorga mayor relevancia a la conexión emocional. Sus páginas destilan comunicación, presencia, escucha y empatía, pilares básicos de un estilo educativo que rompe con los esquem...
    En stock

    17,95 €

  • EL CEREBRO LECTOR
    DEHAENE, STANISLAS
    ¿Cómo es posible que seamos capaces de leer? ¿Cuál es la historia de la lectoescritura y la relación de la configuración del cerebro con el alfabeto? Estas preguntas, entre otras, tan difíciles e interesantes se responden en este libro ameno y apasionante. Pero, la curiosidad alrededor del proceso de aprendizaje y de la adquisición de la habilidad para leer y escribir también ...
    En stock

    26,00 €

  • JUGAR
    IMMA MARÍN SANTIAGO
    Imma Marín, especialista en juego y metodologías lúdicas, nos presenta una gran guía sobre el juego para que los niños y niñas de todas las edades puedan desarrollarse saludablemente en familia en el ámbito físico, mental, emocional y espiritual. El derecho al juego en la infancia se aprobó en la Convención Internacional de los Derechos del Niño en 1989. Tal reconocimiento demu...
    En stock

    20,90 €

  • ¿CÓMO APRENDEMOS?
    DEHAENE, STANISLAS
    En Cómo aprendemos, el mayor neurocientífico vivo, Stanislas Dehaene, desarrolla todo lo que tenemos que saber para potenciar el talento propio de nuestro cerebro. Estructurando de forma sencilla y clara el libro en cuatro ejes-pilares,la atención, el compromiso activo, el buen feedback y la consolidación, el gran investigador francés logra hacer accesible para todos (padres, m...
    En stock

    25,00 €

Otros libros del autor

  • LAS REDES SUTILES DE LA EDUCACIÓN
    TRAVESET VILAGINÉS, MERCÈ / PERELLADA ENRICH, CARLES
    La aplicación de las aportaciones de la visión sistémica al marco educativo abre la puerta a un nuevo paradigma pedagógico que permite que los docentes miren la realidad educativa como un todo, vinculando los sistemas familiares, sociales, culturales, históricos y espirituales, y vean cómo ello influye, repercute y está en la base de los procesos de enseñanza-aprendizaje. Hoy e...
    Disponible (facturación en 24/48h)

    16,00 €

  • R-EVOLUCIÓ DEL SISTEMA EDUCATIU
    TRAVESET VILAGINÉS, MERCÈ / PERELLADA ENRICH, CARLES
    Res es pot entendre si no és a la llum de l'evolució; no som una espècie acabada, estem devenint dia a dia. Evoluciona la cultura, les societats, la tecnologia; evolucionen els valors, evoluciona la consciència? Ens podem preguntar de què depenen els canvis evolutius, qui o què els genera i com podem afavorir algun canvi en l'educació, que és l'àmbit que ens ocupa. Quin tipus d...
    Disponible (facturación en 24/48h)

    16,80 €