DOMÍNGUEZ CABALLERO, SUSANA / MENÉNDEZ CAMARENA, PILAR / MORENO BECERRIL, MARIA DEL VAL
1.Què est à passant?Per a començar, alguna cosa desperta la nostra atenció... Observant al voltant nostre i amb una lupa xicoteta descobrirem curiositats de les bestioles.2.Què sabem?És el moment de recordar tot el que sabem, de formular hipòtesis i d'expressar les nostres idees i opinions.3.Tenim un plaEntre tots, decidim què més volem saber sobre els insectes, els aràcnids, els cucs i altres bestioles. Estem a punt de convertir-nos en grans experts.4. Busquem informacióÉs el moment de buscar informació amb la meua família i de compartir-la amb els companys. Quant podem aprendre!5. InvestiguemAprofundim en tot allò que ens interessa i compartim els aprenentatges. Observem, experimentem i reflexionem.6. Arribem a la metaAconseguim el nostre objectiu! És el moment de comunicar i exposar als altres tot el que hem descobert al llarg del projecte.7. Què he aprés i com ho he fet?Vaig prenent consciència de la meua manera d'aprendre i conec les meues possibilitats. El mestre observa i registra com aprenc i com em relacione.
Els nous projectes Explora d'SM presenten una innovadora aposta metodològica basada en el descobriment i l'aprenentatge significatiu, manipulatiu i vivencial. Faciliten l'aprenentatge de tots els alumnes, tenint en compte les seues característiques personals i la seua manera única d'aprendre i de conéixer el món. Els Projectes Explora potencien la iniciativa dels alumnes, la seua participació activa i la seua capacitat d'autogestió, perquè siguen els verdaders protagonistes del seu procés d'aprenentatge. Estes són les claus d'Explora: * Aprenentatge basat en la comprensió * Educació emocional * Intel·ligències múltiples * Aprenentatge cooperatiu