"STAR"

GARCÍA, NACHO

25,00 €
VAT included
Publishing house :
FULGENCIO PIMENTEL
Year of edition:
01/04/2019
Matter
ARTES
ISBN:
978-84-17617-23-3
Pages :
224
Language:
Castellano
Binding :
cartón
25,00 €
VAT included
To add favorites

"Star" is a book about art. A book about appropiation and public domain. About brand, identity and copyright. It is a book about money. Still and nevertheless nevertheless it is a book with a soul, where children play and run about in their sunday clothes. A book that raises to some cloudy sacred place where only the blessed dwell. In 2013 Nacho García broke the boundaries of his own domestic look into the world with Pulir, a hazardous tour de force against dull fixed parameters of art books and comics. Knowing maybe not knowing he had already walked the path from memes and bedroom epistemology by challenging the trivia stereotypes of the quirk and the mundane, his new book is a heartfelt statement about the politics of raw abstract truisms and platitudes of art. Everyday life, money, celebrities, internet are art forms here, just as hellfire and custom metal logos, becoming res nullius, res communes, res publicae and res universitatis while over two hundred ideas made in heaven find their way into corporeality, proving that if it can be written in Arial, then it's REAL.

Related BOOKS

  • DISEÑO GRÁFICO (2024)
    INGLIS, THEO
    Check on availability

    29,90 €

  • UNDERSTANDING THE WORLD. THE ATLAS OF INFOGRAPHICS
    SANDRA RENDGEN
    Imponente por su tamaño, diversidad y singularidad, el mundo nunca deja de atraer nuestras miradas y despertar nuestra curiosidad. Incluso remontándonos hasta las pinturas rupestres más antiguas, es posible ver como los seres humanos han observado el planeta que nos acoge y se han esforzado por entenderlo.Este detallado atlas visual presenta la explicación del mundo más interes...
    To be confirmed

    50,00 €

  • ¿PARA QUÉ SIRVE EL DISEÑO?
    CORAZÓN, ALBERTO / CORAZÓN, OYER
    Check on availability

    15,50 €

  • EXTRA BOLD - UN MANUAL FEMINISTA, INCLUSIVO, ANTIRRACISTA Y NO BINARIO PARA EL D
    LUPTON, ELLEN
    Check on availability

    28,90 €

  • REDACCIÓN PUBLICITARIA
    JUAN REY
    EAldous Huxley, que también fue publicitario, aconsejaba que el redactor había de esforzarse en componer, corregir y pulir frases que fueran lo suficientemente poderosas para que el lector acudiera a la tienda y terminara comprando el producto. Esta es la función del redactor publicitario: seducir al lector, atraerlo, convertirlo en consumidor, pero solo con palabras. Y la func...
    Forthcoming RELEASE

    22,99 €

  • MANUAL DE FUNDAMENTOS DEL DISEÑO GRÁFICO
    DÍAZ CUBEIRO, CARLOS
    Check on availability

    27,00 €