VILARRASA, MARIONA / PÉREZ CAMPOS, CONCEPCIÓN / RUSIÑOL SOLER, ANA / DURAN PI , MONTSERRAT
TRIMESTRE 1 Comprensió i expressió oral* Sense quadern de fitxes. Amb propostes al llibre d'orientacions didàctiques.* Comprensió del llenguatge que utilitza el mestre* Comprensió del conte* Converses col·lectivesConsciència fonològica i discriminació auditiva* Pràxies bucofonatòries* Reconèixer i reproduir sons* OnomatopeiesComprensió lectora i vocabulari* Identificació del propi nomExpressió escrita* Activitats per treballar habilitats grafomotrius per al domini de la mà, dels dits, la coordinació òculomanualPercepció visual* Laberints* EncaixosTRIMESTRE 2Comprensió i expressió oral* Personatges del conte* Conversa: l'hivern* Seqüència temporal* Cançó: Tres pollets* Conversa: la primavera* EmpatiaConsciència fonològica i discriminació auditiva* Sons d'animals* Paraules llargues i curtesComprensió lectora i vocabulari* Nom: PIULA* Noms d'animals i plantes* Noms significatiusExpressió escrita* Paraula de tres lletresPercepció visual* Igual que el model* Tres diferències* LaberintTRIMESTRE 3Comprensió i expressió oral* Personatges del conte* Descripció de llocs* Sant Jordi * Seqüència temporal* El temps meteorològic * La por* Conversa: l'estiuConsciència fonològica i discriminació auditiva* Paraules llargues i curtes* Sons d'animals Comprensió lectora i vocabulari* Noms de companysExpressió escrita* El propi nomPercepció visual* Igual que el model* Tres diferències * Imatge-silueta* Laberint
CRIC-CRAC LLENGUAEl projecte Cric-Crac de Llengua proposa un treball actiu i manipulatiu que motiva l'interès de l'infant per la llengua a partir del reconeixement de la utilitat que té. Els continguts s'organitzen en blocs de parlar i escoltar i de llegir i escriure. La seqüència de treball respecta les fases de la lectoescriptura i els diferents nivells dels infants.* Motivació a través de la sorpresa:La sorpresa. El projecte crea experiències significatives a partir de la sorpresa de l'infant. Els personatges. Cada curs es basa en un personatge que és qui proposa les activitats als infants afavorint l'interès dels alumnes gràcies al vincle anímic que hi estableixen.* Contacte amb la cultura escrita:Es proposen pràctiques i situacions per generar un ambient lector i comunicatiu a l'aula. * Avaluació i reflexió sobre l'aprenentatge:Per mitjà de l'observació i l'escolta.MATERIALS DE L'ALUMNEQuaderns trimestralsLlibre L'alegria de llegir Quadern d'autoavaluacióMATERIALS DEL MESTRE I PER A L'AULAGuia del mestreRecursos digitalsLlibre amb els contes dels personatgesLlibre L'alegria de llegirPersonatges per penjar