RUSIÑOL SOLER, ANA / DURAN PI , MONTSERRAT
TRIMESTRE 1 Comprensió i expressió oral* Elements del conte* Seqüència temporalConsciència fonològica i discriminació auditiva* La rima* El so [m]Comprensió lectora i vocabulari* Lectura col·lectiva de textos* La frase* Noms de vehicles* Parts d'un ocellExpressió escrita* El formulari * Text narratiu * Compleció d'una cantarella * La carta * Dictat de paraulesPercepció visual* Lateralitat: dreta, esquerra, dalt, baix* Puzle * Sis diferències* Igual que el modelL'alegria de llegir Llibre de lectures* Cançó * Poema * Endevinalla*Cantarella * Dita* Cantarella TRIMESTRE 2Comprensió i expressió oral* Final del conte* Seqüència temporal* Normes de joc * La descripcióConsciència fonològica i discriminació auditiva* El so [n]* Sons d'animals* La rimaComprensió lectora i vocabulari* Lectura col·lectiva de textos * Resolució d'una endevinalla * Text informatiu* Noms de flors * El diàleg* La fraseExpressió escrita* Sopa de lletres* Puzle * Quatre diferències* Igual que el modelPercepció visual* Puzle* Sis diferències* Mots encreuats* Igual que el modelL'alegria de llegir Llibre de lectures* Endevinalla * Embarbussament *Dita * Cançó* Poema*Endevinalla TRIMESTRE 3Comprensió i expressió oral* Personatges del conte* Seqüència temporalConsciència fonològica i discriminació auditiva* Sons d'ocells* El so [x]Comprensió lectora i vocabulari* Lectura col·lectiva de textos* Els dies de la setmana* Endevinalla * Text informatiu * Paraules compostes * La fraseExpressió escrita* Accions * Text descriptiu* Dictat * Text narratiu* Paraules i frasesPercepció visual* Sis diferències* Igual que el model* Lateralitat: dreta, esquerra, dalt, baixL'alegria de llegir Llibre de lectures* Dita*Cançó * Embarbussament *Dita * Endevinalla*Poema
CRIC-CRAC LLENGUAEl projecte Cric-Crac de Llengua proposa un treball actiu i manipulatiu que motiva l'interès de l'infant per la llengua a partir del reconeixement de la utilitat que té. Els continguts s'organitzen en blocs de parlar i escoltar i de llegir i escriure. La seqüència de treball respecta les fases de la lectoescriptura i els diferents nivells dels infants.* Motivació a través de la sorpresa:La sorpresa. El projecte crea experiències significatives a partir de la sorpresa de l'infant. Els personatges. Cada curs es basa en un personatge que és qui proposa les activitats als infants afavorint l'interès dels alumnes gràcies al vincle anímic que hi estableixen.* Contacte amb la cultura escrita:Es proposen pràctiques i situacions per generar un ambient lector i comunicatiu a l'aula. * Avaluació i reflexió sobre l'aprenentatge:Per mitjà de l'observació i l'escolta.MATERIALS DE L'ALUMNEQuaderns trimestralsLlibre L'alegria de llegir Quadern d'autoavaluacióMATERIALS DEL MESTRE I PER A L'AULAGuia del mestreRecursos digitalsLlibre amb els contes dels personatgesLlibre L'alegria de llegirPersonatges per penjar