VILARRASA, MARIONA / PÉREZ CAMPOS, CONCEPCIÓN
TRIMESTRE 1 Comprensió i expressió oral* Seqüència temporal* Descripció oral* MemoritzacióConsciència fonològica i discriminació auditiva* La rima* Sons de la natura* Paraules curtes i llargues* El so [p]Comprensió lectora i vocabulari* Lectura col·lectiva de textos* La tardor* Paraules significatives* El títol d'un conteExpressió escrita* Compleció d'una dita* Solució d'una endevinalla* Confecció d'una paraula* Compleció d'un poemaPercepció visual* Quatre diferències* Igual que el model* Lateralitat: dreta i esquerraL'alegria de llegir Llibre de lectures* Rodolí *Dita * Endevinalla *Cançó *Dita* Embarbussament * PoemaTRIMESTRE 2Comprensió i expressió oral* Personatges del conte* Text instructiu* Argument del conte* Seqüència temporalConsciència fonològica i discriminació auditiva* Sons de vehicles* La rima* El so [t]Comprensió lectora i vocabulari* Lectura col·lectiva de textos* L'endevinalla * La llista * Noms d'animalsExpressió escrita* Compleció d'una frase* Nom i cognom * La nota* Confecció de paraules * Dictat de paraulesPercepció visual* Sopa de lletres* Puzle* Quatre diferències * Igual que el modelL'alegria de llegir Llibre de lectures* Cançó * Rodolí * Endevinalla *Dita *Cantarella *Embarbussament * Dita *PoemaTRIMESTRE 3Comprensió i expressió oral* Personatges del conte* Seqüència temporal* MemoritzacióConsciència fonològica i discriminació auditiva* Sons finals* Els sons [s] i [f]* Sons inicialsComprensió lectora i vocabulari* Lectura col·lectiva de textos* Text informatiu * L'endevinalla* Accions * Noms de fruitesExpressió escrita* Escriptura de paraules* El títol* La invitació * Dictat de paraules Percepció visual* Lateralitat: dreta i esquerra* Quatre diferències* Igual que el modelL'alegria de llegir Llibre de lectures* Cançó * Endevinalla * Rodolí * Embarbussament* Dita * Poema
CRIC-CRAC LLENGUAEl projecte Cric-Crac de Llengua proposa un treball actiu i manipulatiu que motiva l'interès de l'infant per la llengua a partir del reconeixement de la utilitat que té. Els continguts s'organitzen en blocs de parlar i escoltar i de llegir i escriure. La seqüència de treball respecta les fases de la lectoescriptura i els diferents nivells dels infants.* Motivació a través de la sorpresa:La sorpresa. El projecte crea experiències significatives a partir de la sorpresa de l'infant. Els personatges. Cada curs es basa en un personatge que és qui proposa les activitats als infants afavorint l'interès dels alumnes gràcies al vincle anímic que hi estableixen.* Contacte amb la cultura escrita:Es proposen pràctiques i situacions per generar un ambient lector i comunicatiu a l'aula. * Avaluació i reflexió sobre l'aprenentatge:Per mitjà de l'observació i l'escolta.MATERIALS DE L'ALUMNEQuaderns trimestralsLlibre L'alegria de llegir Quadern d'autoavaluacióMATERIALS DEL MESTRE I PER A L'AULAGuia del mestreRecursos digitalsLlibre amb els contes dels personatgesLlibre L'alegria de llegirPersonatges per penjar