MANUAL DE PRÀCTIQUES DE PSICOLOGIA DE LA INSTRUCCIÓ

MANUAL DE PRÀCTIQUES DE PSICOLOGIA DE LA INSTRUCCIÓ

DELGADO DOMENECH, BEATRIZ / MARTÍNEZ MONTEAGUDO, MARÍA CARMEN / APARISI SIERRA, DAVID

14,00 €
IVA incluido
Editorial:
UNIVERSIDAD DE ALICANTE
Fecha de edición:
01/09/2018
Materia
HUMANIDADES
ISBN:
978-84-9717-623-1
Páginas:
168
Idioma:
Castellano
Encuadernación:
bolsillo
14,00 €
IVA incluido
Añadir a favoritos

1. Introducció.
2. Orientacions per a la realització de les pràctiques i casos.
3. Contingut del quadern.
3.1. Fitxes de pràctiques.
Pràctica 1: Què podem aprendre de la psicologia de la instrucció?
Pràctica 2: Estratègies d?aprenentatge i la seua implicació en el context educatiu.
Pràctica 3: Ensenyament a través de l?estimulació d?estratègies i habilitats intel·lectuals generals.
Pràctica 4: Mètodes d?ensenyament de la lectura.
Pràctica 5: Ensenyament-aprenentatge de la lectura comprensiva.
Pràctica 6: Ensenyament-aprenentatge de l?escriptura.
Pràctica 7: Ensenyament-aprenentatge de la resolució de problemes matemàtics.
Pràctica 8: L?aprenentatge de les ciències i les creences ingènues.
Pràctica 9. L?ensenyament del pensament crític en les aules.
Pràctica 10. Estratègies d?ensenyament del mètode científic.
Pràctica 11. Anàlisi dels procediments intruccionals en l?ensenyament de la lectura en Mestres.
Pràctica 12. Pautes individuals, grupals i organitzatives per al foment de la lectura en educació primària.
Pràctica 13. Foment dels processos cognitius en matemàtiques.
Pràctica 14 L?hotel: una eina per a l?aprenentatge de les competències logicomatemàtiques.
Pràctica 15. Experiments amb l?aigua.
Pràctica 16. La codificació de la informació en l?aprenentatge.
Pràctica 17. Habilitats implicades en la narrativa de contes.
Pràctica 18. Les tertúlies i el foment de la lectura dialógica.
Pràctica 19. Aprenentatge a través de grups interactius.
3.2. Estudi de casos pràctics.
Cas 1. Constructivisme i pensament reflexiu.
Cas 2. Anàlisi del procés d?escriptura.
Cas 3. No ho entenc.
Cas 4. Pla de millora de la competència lingüística al centre.
Cas 5. Estratègies per a millorar la percepció i la codificació de la información.
Cas 6. Dificultats d?atenció en una aula i un alumne, Vicente, amb TDAH.
Cas 7. Potenciar la metacognició en educació primària.
Cas 8. Resolució de problemes matemàtics en cinquè de primària.
Cas 9. Experimentació amb l?aigua.
4. Estils de referencia.
Com citar un treball dins d?un text?
Com referenciar els treballs citats en l?apartat de Bibliografia?
5. Dinàmica d?autoavaluació i d?avaluació entre iguals.
6. Referències bibliogràfiques.
7. Annexos.
Annex 1. Com construir un mapa conceptual?
Annex 2. Protocol d?observació d?estils de treball.
Annex 3. Fitxa d?observació de l?activitat.
Annex 4. Ensenyament a través de l?estimulació d?estratègies i habilitats intel·lectuals generals.
Annex 5. Mètodes d?ensenyament de la lectura.
Annex 6. Ensenyament de la comprensió lectora.
Annex 7. Classificació dels problemes matemàtics d?enunciat verbal amb la suma, la resta, la multiplicació i la divisió.
Annex 8. Edats Mitjanes D?adquisició De Les Habilitats De Resolució De Problemes.
Annex 9. Ajudes per a la resolució de problemes matemàtics.
Annex 10. L?Aprenentatge de les ciències i les creences ingènues.
Annex 11. Estratègies per al desenvolupament de la comprensió lectora ? entrevista a docents.
Annex 12. Joc de l?hotel.
Annex 13. Tauler de joc.
Annex 14. Personatges (adults i xiquets).
Annex 15. Full de referència del joc de l?hotel.
Annex 16. Full d?observació i avaluació del joc de l?hotel.
Annex 17. Informació i registre general per a la puntuació del joc.
Annex 18. Dau numèric i dau de signes.
Annex 19. Experiment amb l?aigua.
Annex 20. Fulls d?observació i avaluació de l?experiment.
Annex 21. Propostes per a treballar la narrativa a l?aula.
Annex 22. Estratègies per a millorar l?atenció a l?aula.

L?objectiu d?aquest material és proporcionar una guia per a docents i alumnes que facilite el procés d?ensenyament- aprenentatge dels continguts de l?assignatura de Psicologia de la Instrucció. Les propostes de treball (pràctiques i casos) analitzen els processos cognitius implicats en l?aprenentatge dels coneixements escolars, tals com la lectura, l?escriptura, les matemàtiques i les ciències experimentals, així com els procediments instruccionals més comuns utilitzats a l?aula. Igualment, s?inclouen activitats per a comprendre i reflexionar sobre les habilitats generals de pensament (solució de problemes i pensament crític). La seua organització clara i detallada facilita el seu ús, i ofereix a l?estudiant i al docent nombrosos materials complementaris, sistemes d?avaluació alternatius i pautes d?organització en l?aula.

Artículos relacionados

  • OPTIMO
    GOLEMAN, DANIEL / CHERNISS, CARY
    En su bestseller Inteligencia emocional, Daniel Goleman revolucionó la forma como concebimos la inteligencia. Ahora, revela métodos prácticos para utilizar estos recursos internos y alcanzar un estado óptimo de alto rendimiento y satisfacción. Existen momentos en los que alcanzamos el máximo provecho: un deportista juega un partido perfecto, una empresa tiene un trimestre con g...
    En stock

    20,00 €

  • PACK ORDEN Y CAOS: 24 REGLAS PARA VIVIR
    JORDAN B. PETERSON
    El estuche incluye las dos obras de Jordan B. Peterson: 12 reglas para vivir y Más allá del orden. ¿Cuáles son las reglas esenciales para vivir que todos deberíamos conocer? En 12 reglas para vivir, el bestseller internacional que ha vendido más de cinco millones de ejemplares en todo el mundo, Jordan Peterson, el pensador más influyente y polémico de estos últimos años, nos pr...
    En stock

    21,90 €

  • EDUCAR SIN DESESPERAR
    ANGÉLICA JOYA
    Un libro repleto de consejos para gestionar los retos de crianza en nuestro día a día, sin caer en gritos ni amenazas, sino promoviendo la calma, el respeto mutuo y la conexión emocional¿Educar sin desesperar es posible ¿Y aprender a lidiar con las rabietas o las faltas de respeto sin perder los nervios y con resultados Desde luego que sí. Este libro está escrito para que pueda...
    En stock

    18,90 €

  • DE TANTO AMARTE, ME OLVIDÉ DE MÍ
    WALTER RISO
    Llega el nuevo libro de Walter Riso, uno de los psicólogos más reconocidos en España y Latinoamérica.   Walter Riso, experto en amor y relaciones, nos propone una nueva guía para saber si amamos a la persona adecuada.   ¿Te ha pasado alguna vez que de tanto dar amor te has olvidado de tu persona, de tus sueños, tus ilusiones, tu vocación, tus valores y tus sentimientos más pr...
    En stock

    18,95 €

  • EL AUTISMO SEGÚN SHELDON COOPER
    LÓPEZ FERNÁNDEZ, ARTURO
    La Estrella Azul es un sello editorial de Autismo Ávila.«Una obra ingeniosa, divertida y amena que trata sobre aquello de lo que todos hablan pero que nunca ha sido abordado directamente cara a cara con el carismático personaje de la serie The Big Bang Theory».Javier López, licenciado en Físicas y autista.«Sheldon Cooper es un excelente embajador para entender los Trastornos de...
    En stock

    14,50 €

  • LAS CICATRICES NO DUELEN
    GONZALEZ, ANABEL
    Anabel Gonzalez, autora de Lo bueno de tener un mal día, nos explica que curar los traumas, bloqueos y heridas del pasado es posible. Cuando nos hacemos una herida, lo mejor es limpiarla bien y dejarla secar al aire. Así se irá cerrando, se volverá una cicatriz y dejará de doler. Al mirarla, recordaremos lo que pasó, pero ya no sentiremos dolor. Si por el contrario tapamos la h...
    En stock

    18,90 €